Thursday, December 9, 2010

coretan hati

Sayup-sayup salakkan anjing kedengaran di luar sana.. semua itu tak menggugat sedikit pun hati ini berterusan menyiapkan tugasan yang semakin hampir due date nye..kebiasaan menjadi biasa..dalam masa yang sama Air mata berguguran satu persatu. Ya Allah.. sungguh perihatin Engkau terhadap hamba-Mu yang lemah ini. Menangis kesyukuran. Satu persatu Allah datangkan dan aturkan untuk diri ini. Alangkah indahnya. Ya Allah…aku hanya seorang musafir yang lemah ya Allah.. yang berusaha untuk menggapai redha-Mu. ya Allah…ku lihat bait kata-katanya..sungguh!! hati ini makin hampir untuk mengingati-Mu. Ya ALLAH…Ya ALLAH…Ya ALLAH… Ku lihat kembali bait-bait katanya..ilham yang dikurniakan oleh-Mu kepadanya ya Allah… ia hadir tanpa ku duga.. sekelip mata sahaja dia berada di depan mataku. Aku terpana. Ya ALLAH…izinkan aku mendekatinya… tenang sungguh melihat wajah-Nya..


Pertama kali aku terjumpa kamu di dalam bilik seorang mu’alim,yang mempertemukan kamu dan aku. Aku senyum pada mulanya sambil tertunduk-tunduk sipu. Dan akhirnya aku dan kamu boleh bermesra. Sekejap sahaja!!!! Dan tiba-tiba Allah aturkan lagi pertemuan di antara kamu dan aku. Di dalam bait. Ya ALLAH…aku menangis hiba,… Allah aturkan lagi pertemuan ini..


Malam itu, aku dan kamu berjaga…sehingga pukul 5 pagi…banyak perbincangan yang kita bincangkan.. kamu pesan…tanyalah hati kecil setiap kali apa yang kau buat…kalau tenang…kite teruskan.. ya Allah…aku akan teruskan ya Allah jika ketenangan itu adalah petunjuk dari-Mu.. aku ternyum lagi.. mungkin lepas ini pertemuan kita lebih indah..insyaAllah… ya Allah…berkati lah ukhwah ini hingga ke syurga…

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...