Friday, June 18, 2010

mabruk alaik!!!


Pagi Jumaat. Saya duduk di luar halaman taska sambil membaca dan menunggu kedatangan anak-anak saya.. Dalam khusyuk membaca saya tersentak dengan ringtone hp saya. Allahu Allah..Allahu Allah.. menandakan mesej masuk. Owh, dari mama saya rupanya..

“salam ina..nanti tolong ye check result awin..dia dapat U mana..”

Saya menekan button reply..” ok mak..nanti ina tengok”

Saya menunggu masa rehat untuk melihat result adik saya,sama ada di terima atau tidak.. saya pula yang berdebar-debar , harapan janganlah di USIM…hehe.. sebab kesian dia nanti.. hanya pelajar-pelajar USIM sahaja yang memahami.. dan…akhirnya..dengan lafaz bismillah saya klik enter selepas memasukkan no ic adik saya.. tertera la Universiti sains Islam Malaysia dalam course pengajian quran dan multimedia.. harapan saya tinggal harapan ….hehe.. alhamdulillah…tak apalah dari tak dapat kan..

Masa Mengisi Borang Online

Time ni masa mula-mula isi borang UPU.. saya seorang yang sangat penyebuk!!=p.. saya pula yang excited nak pilih bidang mana patut dia ambil. Dan tiba saatnya adik saya azwin bersuara..

“ ish…siapa yang nak belajar ni?”

“hehe..tak pelah,kenalah pilih bidang ni betul2..”

Teringat sebelum ni, adik saya mendapat tawaran di UIA selepas spm.. persiapan da di buat.. saya lah orang yang beriya2 mengisi borang dan memilih kn course untuk dia. Dalam persediaan.. muncul pula confius dia sama ada nak teruskan stam atau ke uia.. last2 dia pilih ke stam.. saya pula yang frust.. yelaa…harap-harap sangat dia masuk uia. Tapi apakan daya…bukannya saya yang belajar…diri dia…itu yang dia kate kepada saya bila saya mempertikaikan keputusan dia.. terpulang laa..

Apa-apa pun belajar mana-mana pun sama.. yang penting usaha kite dalam mengutip segala khazanah ilmu di bumi Allah ini.. sebab kita tahu…Ilmu Allah sangat lah meluas,seluas lautan, yang kite belajar sekarang ( tok diri saya) ni pun hanya setitik dari lautan yang luas itu..belajar dan terus belajar...(^_^)

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...