Sunday, April 17, 2011

لا حول ولا قوة إلا بالله


Tiada daya untukku melaksanakan AMAR MAKRUF, dan tiada upaya untukku NAHI MUNGKAR kecuali dengan izin dari ALLAH Penciptaku dan jua Pencipta segala makhlukNYA.

Ujian, cubaan, godaan, dan cabaran!!!!!!!!!!!!!!

Bagaimana harus kuhadapi semuanya ini???

Aku hampir putus asa, aku hampir tak berdaya, dan aku hampir terjatuh.
Namun semuanya itu, telah kukatakan, HAMPIR, belum berlaku.

لا حول ولا قوة إلا بالله

Tetiba kalimah ini terkeluar dari mulutku ini.

aku hampir terlupa pada ALLAH!!!
إنا لله وإنا إليه راجعون


الحمد لله
Kau bangkitkan aku kembali.
Kau tenangkan jiwaku yang resah ini.
Kau tak pernah lupakan hambaMU yang penuh dosa ini.

Maafkanku Ya ALLAH,
kerana aku hampir menjadi hamba yang alpa.

Ya ALLAH kuatkanlah iman hambaMU ini
agar dapat kulalui jalan berliku ini dengan sebaiknya.

Ya ALLAH jangan Kaubiarkan diriku mengemudi hati ini
kerana nafsu dalam diri terlalu hebat pengaruhnya pada qalbi.

Ya ALLAH bimbinglah jiwaku ini ke arah rahmat dan maghfirahMu Ya ALLAH...

Allahumma ameen....

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...