Saturday, March 15, 2014

Positif

Assalammualaikum permulaan bicara. Allah..lama sungguh tidak mencoret sesuatu di teratak usang ini. Sentiasa merangka di ruang fikiran ini untuk menulis. Berlegar-legar idea nak tulis. lama-kelamaan terkubur begitu sahaja. Apakan daya. Satu sifat yang baru saya hadapi sejak tahun lepas menjalar dalam diri saya. "Kemalasan untuk membuka laptop dan online". Maka blog ini bersawang lah untuk beberapa bulan lamanya.


Alhamdulillah... sekarang sudah bergelar pendidik. Maka ruang skop dakwah lebih tertumpu kepada madu' dihadapan. Ya..anak-anak murid. Tambahan, saya baru berpindah di Negeri Johor yang mungkin asing bagi saya. Kerana berjauhan dengan family. Maka meletakkan Allah dan Rasul sebagai tempat bergantung sentiasa sangat tinggi.( saya rindu sekolah tempat saya berpraktikal,saja menyelit).


Di sekolah baru, banyak benda baru yang saya perlu pelajari. Tidak seperti sekolah lama, saya banyak "di manja-manjakan". Di sekolah baru ni, semua kena belajar sendiri dari segi pengurusan. Positif perlu sentiasa di sematkan ke dalam hati. Kalau tak kerja yang kita buat membuatkan kita jadi stress. Allah perlu disematkan di hati. Kerna itulah kekuatan yang kita ada untuk teruskan kehidupan. MasyaAllah..indahnya jika pergantungan kita pada Allah. Rasa letih dengan dunia ini. Moga perjalanan kita sentiasa di pandu oleh-Nya.

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...