Monday, September 24, 2012

TERINGAT.....


stop jap buat assigment dan singgah ke teratak usang. rindu bila terkenang masa lalu. Dulu masa belajar kat USIM, ustazah Marina selalu pesan. Tak apa kalau kita tak dapat pointer tinggi  masa kita belajar sekarang, tapi yang penting kita dapat kutip pengalaman dan value semasa kita belajar tu. Ramai pelajar yang sibuk mengejar pointer. Risau sangat kalau tak dapat pointer yang tinggi. Bukanlah tak penting. Cuma jangan sampai kita pressure sangat sebab tak dapat dekan  saya pun bukanlah pelajar yang genius sangat pun. Yang kadangkala result naik turun. kadang-kadang tengok result kawan lagi baik dari kita. kita rasa down je.. actually itu semua hanyalah mainan dunia. yang penting ambil dan kutiplah ilmu sebanyak mana pun dan yang paling penting kita amalkan. itulah yang terbaik.:)




  kenangan terindah...

Alhamdulillah, sepanjang berada di USIM, tak pernah repeat paper. Alhamdulillah, perjalanan di mudahkan. Dapat bersosial dan mengenal sahabat-sahabat yang pelbagai ragam. Bukan lah bersosial antara lelaki dan perempuan ok. Apa-apa pun pergaulan perlu di jaga , sebab time nil ah orang kata kita dah kenal dunia luar. Jauh dari mak ayah. Serius, saya memang rindu nak sambung belajar. Ops.. sekarang ni pun saya sedang sambung belajar. Alhamdulillah…di permudahkan juga.

Cuma…MUET je saya ambil sampai 8x..hihihi. di sebabkan pelajar USIM yang kena dapat band 3 kalau nak grade, jadi saya terpaksa mengambil berkali-kali. Itulah…jawab main-main lagikan.;p.  serius, saya memang tak suka sangat B.I. entahla…dah try dari dulu, tak suka juga. Kalau tengok result, memang subjek yang menggunakan bahasa arab paling tinggi markahnya dari subjek yang menggunakan bahasa inggeris. Dari dulu kot. Dari sekolah rendah. Subjek arab bagi saya paling senang untuk di guna dan di praktikkan. Itu saya. Sebab memang dah set dari dulu kot B.I  tak best.hehe. erm, kalau karangan bahasa arab punya lah saya suka nak menulis. Kalau B.I saya jadi blurrr…ihik3..

Now…saya mengajar pendidikan Islam dan Bahasa Arab di sebuah sekolah rendah. Tapi saya dalam latihan lagi. Pelajar-pelajar suka Tanya, ustazah…ustazah ni orang arab ke. Macam mana ustazah pandai cakap arab. Erm…ye…ustazah orang arab…hehe.. berdebar-debar kot, tahun depan dah nak praktikal. Apa-apa pun mohon doanya di permudahkan…Rabbi Yassir Wala Tu'asir..amen..

jom sambung buat assignment...






No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...