Thursday, September 20, 2012

sanah helwah sayang...^__^


Hampir memasuki angka ke dua perkenalan kami. Alhamdulillah, banyak kami harungi bersama. Saat berduka. Bersama detik-detik terindah. Tak ada yang lebih terindah lagi selain mengucap syukur di atas perkenalan ini,Alhamdulillah. Peraturan ini Allah yang aturkan, Allah yang rancang. Tanpa-Nya mungkin ini tak terjadi.


Ya….Dia sudah menjadi sebahagian daripada keluarga saya. Saya sayang dia walau macam mana sekalipun terdapat kelemahan dari dia. Sebab saya tahu saya pun banyak kelemahan yang kadang-kadang saya tidak sedari dan dia menegur. Sifat manusia yang memang banyak kelemahan. Kadang-kadang tanpa sedar sikap kita yang sama seperti sikap dia. Cuma diri kita yang tak sedar. Bila kita tahu kelemahan dia terus kita tinggalkan dia, kita rasa kita hebat dan bagus. Allah.. Sahabat… contohilah kisah sejarah Nabi kita bersama sahabat sejatinya Saidina Abu Bakar . pemaaf melebihi segala-galanya…kuzuhudannya menggambarkan ketaqwaannya walau sudah di janjikan syurga.


 Terima kasih adik bersama-sama Umi. Terima kasih banyak bersabar sepanjang perjalanan ukhwah kita ini. Umi sayang adik..

21 September , genaplah umur adik 21 tahun, sanah helwah dik….happy birthday…selamat hari lahir…moga adik sentiasa berada di bawah kasih-sayang-Nya. Moga adik jadi wanita solehah. Rajin-rajin mengaji. Belajar rajin-rajin. Belajar untuk dapat ilmu bukan dapat kerja ye dik. Adik, adik yang terbaik selepas adik-adik umi yang lain..



Maaf sebab tak dapat jadi umi yang terbaik untuk adik. Segala kenangan tercipta akan umi sematkan dalam hati. Jadikan segala peristiwa yang berlaku antara kita sebagai pengajaran dan pembelajaran selagi nafas belum terhenti.
_______________________________________________________________________________


ADIK…TERIMA KASIH JAGA HAZIQ SEPANJANG UMI KE SEKOLAH.
TERIMA KASIH JUGA JAGA UMI BILA UMI SAKIT.. SESUNGGUHNYA ALLAH JUGALAH SEBAIK-BAIK PENJAGA.
TERIMA KASIH JUGA DIK TOLONG UMI MASAK, LIPAT KAIN, KEMAS BILIK, TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK SEBAB BANYAK TOLONG UMI…


                                             dalam dewan seminar al-fateh...^_^

Umi minta maaf jika ada kekurangan sepanjang adik dengan umi. Banyak sebenarnya. UMI SAYANG ADIK .. hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.^__^. Allah hantar seorang adik yang memahami dan selalu bantu Umi. Allah...Alhamdulillah...terima kasih ya Allah atas kurniaan -Mu ini.
Sempena ulang tahun kelahirannya ini, Engkau cucurilah rahmat kurniaan -Mu..jadikanlah Dia wanita solehah yang sentiasa berada di bawah jagaan-Mu.. Allah,...jagalah dia..Allahumma ameen..

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...