Sunday, July 26, 2009

Moga-moga di permudahkan..

Ya Allah..permudahkan urusan kami dalam m'cari ilmu-Mu..
Berkatilah ilmu yang kami pelajari..
Subjek untuk sem ni..
-Dakwah Tatbiqi
-khitobah ala'm (pengucapan awam)
-sociology of dakwah
-human resource management
-Akhlakul amal fil Islam(etika kerja Islam)
-Creative Media Writing
-pengajian halaqoh
nampak macam senang kan subjek ni? Ni baru teori…belum lagi practical.. sem ni memang banyak practical..Banyak ke? Tapi bagi saya memang banyak juga la.. Ya Allah.. bila saya fikirkan,boleh ke saya bawa ni.. yang teori mungkin kita boleh baca, hafaz dan faham kan. Tapi untuk yang practical bagaimana pula?? " Mampu ke aku m'jadi seorang da'ie ni"?? InsyaAllah..Allah akan tolong aku..tu kata hati saya. Saya masih ingat lagi pesanan Dr.Radhi,masa tu nak berbincang mengenai proposal untuk program kami yang bertemakan "jiwa Rabbani pemacu kegemilangan Islam"." MasyaAllah…cantiknya tajuk ni..harap,jangan berdasarkan tajuk sahaja.Orang yang membawa tema ni kena juga bersifat rabbani dahulu sebelum mengajak org lain kearah itu.. kalau diri kita sendiri tak dapat nak bawa dulu,macam mana nk bawa orang lain?" kami semua tersenyum dengan nasihat-nasihat Dr. "InsyaAllah Dr.." tu je jawapan yang saya berikan, disamping usaha untuk kearah itu. Memang setiap kelas,Dr akan memberi peringatan kat kami mengenai itu..
Bila dah betul-betul terlibat dengan aktiviti dakwah..baru la tahu bukan senang nak jadi dai'e ni. Semoga saya dan sahabat-sahabat saya di beri kekuatan hati untuk terus tsabat dalam meneruskan perjuangan ni… InsyaAllah..

1 comment:

  1. nak tanya bahasa arab ada baper sabjek?
    inggeris plak ada berapa?

    ReplyDelete


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...