Monday, August 31, 2009

Delete sudah friendster ku..

Satu malam tu,saya buka friendster saya n tengok sape yang view saya. Tiba-tiba terkedu dan terasa mujahadah saya selama ni terganggu bila orang yang pernah cemuh saya,sakitkan hati saya, view friendster saya. Saya cuba tahan perasaan saya. Saya terus buat keputusan untuk delete fs saya. Tapi lama juga saya fikirkan,tiba-tiba laptop ni buat hal pula,tak le nk connect internet bila saya nak delete fs nie. Tp ym still lagi le guna. Saya terus bagi mesej ym kat k.jie mntak tolong delete kan..dah x tertanggung rasanya tahan perasaan ni.(rupa2nya hati aku tak kuat lagi). Tapi nampak k.jie cam bz je.Tu pun saya masih ragu2 lagi nak delete ke x nak.. Lepas tu saya bg tau k.jie,tak jd nk delete.nanti2 la…

Macam sayang je,saya ni da lah suka tengok gmbar sahabat2 yang lain..sebelum ni pun saya dah pernah delete fs. Mcm banyak pula laghonye time tu.. lepas tu saya buat balik jap,dengan sebab2 tertentu.Lepas sbb2 tertentu tu da selesai,saya nak delete. Tapi sahabat2 yang lain x bagi..ok,x pelaa..saya biarkan je.. Berbalik tentang tadi..sementara saya tunggu respon k.jie. saya call kakak classmate saya,k.ju.

"Salam k.ju…"

"Waalaikumsalam"

Terus saya serbu k.ju dengan beberapa soalan…"nape ye k.ju suruh kita delete fs dulu??"
"entah la ina,akak rasa cm buang masa je dengan semua ni,bile kita nak cari bahan untuk asgnment, Lepas tu selit2 dengan fs tu,kan da amik masa..nak carik benda lain,tapi bukak benda lain…n kadang2 akak sakit ati gak tgk fs kawan2 akak ni"

"laaaaa..nape kak…???" macam lebih kurang je cerita saya dengan k.ju ni..

"yelaaa..benda yang menyakitkan hati kita,jadi akak x nak tgk,n akak wat keputusan nak delete la.."

"Aaah…betol la tu k.ju…k.ju…sakitnya hati kite ni tgk fs die…" k.ju yang memang da tau tentang saya ni,sentiasa terus menerus bagi nasihat dan semangat kat saya. Syukron k.ju!!!

"ermmm…ina..dalam kes ina ni..akak rasa memang patut ina delete fs tu. Buat ape kita nak sakit ati tentang ni kan.. Daripada buka2 fs ni, lebih baik bukak benda2 lain yang berilmiah,cam bukak blog ke..lagi2 dalam bulan ramdhan ni,kita kena tarbiyyahkan diri kita ni…mujahadah…kuatkan diri tu…"

Alhamdulillah,dah ada yang bg semangat…"ok kak,terima kasih!!!.. yup,saya nak delete gak!! Lepas dah sesi interview dan borak2 jap dengan k.ju terus saya nk delete secpt yg mungkin.

Mana k.jie ni? Saya nie dah la jenis yang nak cepat je, saya suruh pula sahabat saya tolong delete kan.. Alhamdulillah,dia da deletekan. Syukron ustaz wan. Sambil tgh suruh nak delete tu,sempat lagi die ckp.


"Erm tu la..kan dari dulu dah suruh delete...."

"ni nape tiba2 nak delete?? X nyesal??

"laaa…wat pe nk nyesal…

"erm…tu laa,kalu nyesal pun da tak gunakan.."

Saya pun dah x kisah dah,sebabnya dah tak rajin nak bukak benda2 tu. Mcm dulu memang rajin sangat2,kalu kt sek menengah dulu, saya rasa saya orang yg pertama ada fs tu. Lepas tu,kawan2 lain mntak tlg ajar dan tlg buatkan. dan memang active sgt2 la dengan bende tu.. Tapi x pe la…tak penting pun. kepada sahabat2 saya,terutama izzati dan fazlin.. "maaf…kita terpaksa delete fs kita ni.."

p/s: Hidup perlu diteruskan,Allah sentiasa bersama kita…

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...