Tuesday, August 28, 2012

THANK YOU MY GOD

Thank You my God, I thank you my God
For giving me Your bountious blessings
Allowing me to worship You my God
You are Most Gracious and Most Merciful



Enabling me to talk to You oh God
Allowing me to seek from You
To praise and worship You
With all my heart and soul
Allowing me to appeal to You, oh God



But when I face You,
my heart is restless
Should I fail,
to be well mannered with You
And I start to worry,
Am I deceitful, In my worship to You
It’s not Your blessing that I will get
But it’s Your wrath, that I'll let in
Ya Rabbal Alamin
Please forgive me





Nasyid ni sangat best, dari kecil saya dah di didik mendengar hiburan Islam, hiburan mendidik jiwa.. seperti al-Quran, Qasidah, dan nasyid. sampai sekarang saya susah nak terima hiburan yang saya rasa ntah apa-apa ntah. lagi-lagi yang jiwang-jiwang dengan manusia.. cintan cintun la...huhu... Tapi saya sangat suka lagu yang menekankan cinta kita kepada Allah.. tak salah berhibur, asalkan hiburan itu sentiasa mengingatkan pada Allah, dan bertambah rasa rindu dan cinta dengan-Nya. sebab...kita adalah apa yang kita dengar. apa yang kita dengar tu akan terngiang-ngiang kat telinga kita, kat kepala kita ni..dan mulut pula akan berbicara dan mengeluarkan apa yang ada dalam kepala kita. kalau nyanyi qasidah, Nasyid yang mengingatkan kita tentang Allah dan Rasulullah mestilah dapat pahala kan..kalau lagu yang merepek-merepek? fikirlah sendiri.




Pernah sekali, dalam kereta saya adik saya masukkan cd lagu jiwang-jiwang... opsss...terus saya campak.. maaf saya sangat elergik.. terpulang apa orang nak cakap...kena tegas untuk semua ni,lagi-lagi yang berkaitan dengan hati ni.. no excuse...:)



Erm...jom ...kita didik jiwa kita dengan hiburan yang mendidik jiwa...:)

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...