Tuesday, June 10, 2014

Jalan-Jalan di UIA.

Bismillahirrahmanirrahim.

Janji dengan adik di UIA dalam pukul 11 lebih selepas dia habis imtihan saya akan bertolak dari rumah. Tapi terpaksa di tunda masanya kerana ada kerja rumah yang perlu  selesaikan sebelum keluar rumah. Dari rumah saya ke UIA dalam sejam lebih je , bawa kereta perlahan memang lambat sampaila. Kalau yang bawa kereta laju boleh sampai lagi awal kot. Lepas zohor, siap-siap semua saya pun bertolak ke UIA. Lama sangat tak jumpa adik yang solehah ni selepas kami pernah berprogram bersama.


Niatnya nak ziarah kejap je. Lepas tu akaN ke Shah Alam untuk bermalam di rumah mak cik, dan esok nak ke Masjid Shah Alam. Saya rindu masjid Shah Alam. Cuti ni tak dapat join. Mungkin cuti bulan 12 jika Allah izinkan. Biiznillah. Last-last bermalam juga di UIA tu. MasyaAllah..banyak sangat cerita kami bualkan. Yang bestnya bukan bual lagho-lagho dan kosong-kosong. Bual tentang Islam dan gerak kerja dakwah. Alhamdulillah.


Kenal adik ni masa zaman muda-muda dulu. Dia tegur saya kat FB. Dah lama dah. Dia Tanya macam mana nak masuk Nisa’. Sebab dia duduk Sabah. Sekarang. Dia dah jadi orang hebat saya kira. Tahniah farah!



Teringat masa malam tu. Kami makan burger sama-sama. Kenangan yang manis bagi saya. Sambil tak henti berbincang. :’).  Walaupun adik, dia Nampak matang dan berkaliber. Teringat satu malam tu.


Teet…teet.. whatsapp saya berbunyi.


Tengok-tengok farah yang bagi. “Akak…farah ada hadiah untuk akak. Nah..”
Nak tahu tak apa? sebuah lagu yang memang sweet.hehe.


Masa nak balik tu, farah ada bagi something kat saya. Alhamdulillah...dapat buku.


Niiii…. J ( Dengan perasaan yang penuh bahagia)




Alhamdulillah… Allah izinkan kami berjumpa. InsyaAllah.. hujung tahun ni kita berjumpa di Johor pula yerp. ;).


p/s: Carilah sahabat yang benar-benar ikhlas untuk bersama kita. Yang mempunyai matlamat untuk bersama-sama menuju redha Allah. Dan kat akhirat nanti dapat berpimpin tangan ke syurga bersama-sama, siapalah kan yang tak nak jadi golongan VIP nanti. J

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...