Sunday, September 19, 2010

Jalan-jalan cari makan 1 (^_^)

Boringnye duduk rumah ni sambil-sambil buang masa. Allah…banyaknya aku dah buang masa sepanjang cuti ni. Petang sebelum raya ke tujuh lagi, nenek saya dah ajak beraya dengan mak cik-mak cik and pakcik-pakcik saya. Seronoklah kan bila dah ada orang ajak berjalan. Saya pun memang dah set yang raya ke tujuh saya nak beraya dengan nenek dan sedara-sedara yang lain. My mom tak boleh raya..kena jaga baby..hehe.
Raya ke-7
Pagi tu Mak saya terima panggilan dari nenek saya,minta saya bersiap-siap. Dalam jam 9 lebih nanti akan bertolak. Tapi mak saya macam tak bagi je. Mak siap ckp lagi..”ermm…siapa nak masak tengah hari nanti? Kalau nak ikut pergi masak sekarang.” Dan saya pun melihat jam,errmm.. nak dekat pukul 9. Ermm..sempat ke ni? Tak apa lah…masak jelah.. dengan kelam kabutnya,masak simple2 jela kn. Tapi dalam hati tu dah cam sedih sangat,sebab memang rasa tak sempat pun. Last-last, siapkn bahan masak..terus masuk bilik and buka laptop.. tiba-tiba dapat YM dari kak iman,kakak usrah saya dan saya menceritakn ape yang terbuku kat hati ni. Kak iman kata..
“ sekarang, ina g masak dulu…”
“tapi kak..macam tak sempat je…”
“pergilah masak dulu, adik akak boleh..!!!”
Dan saya pun dengan semangatnya ke dapur semula. Alhamdulillah, siap dalam 9.30.hehe.. memang tak sempat. Tapi mak saya macam pujuk-pujuk saya lagi..
“laaa..cepatla siap..nanti nenak datang kang”
“erm..tak pe lak mak..tak nak pergilah..macam tak sempat je. Dorang mesti dah siap.” Dengan nada merajuk..hihihi. ina ngade2!!!
“ngada-ngadanye…cam budak kecik..sempat…cepat siap…!!” Dengan lambat macam kura-kura..saya pun bersiap-siap..sebab nye saya cam tetibe je rase x bez,n tak nak pergi.huhu..
“laaaaa…lambatnye ko ni siap ina…cepatlaaa”mak saya dah bising dah…hehe.
“erm…takpelah…malas kot nak pergi…”
“betul ni..erm…suka hatilah”
Sememangnya saya paling tak suka siap dalam keadaan kelam kabut. Kalau dengan kawan-kawan pun, bile ada yang ajak last minute , memang saya susah nak pergi.dan tetiba saya dapat panggilan dari sahabat saya izzati.
“ina…nak ikut kitorg pergi PD x? lin dengan Nisah sekali…”
“ha…erm…wt pe pergi sana?”
“alaaa…jomlah jalan-jalan je..”
“erm…jap..kena tanya mak dulu…bagi ke x..”

bersambung.....

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...