Saturday, December 11, 2010

..::hormat ke cinta ?::

"kak...saya hormat dia kak...dia orang hebat..saya x anggap lebih pun."

"ye ke hormat..?hormat ke cinta??"

"saya hormat dia kak"

"ok...kalau hormat akak nak adik cuba jangan contact dia..akak nak tengok ada tak orang yang mati sebab kerinduan terhadap ajnabi"

seminggu kemudian.

"kak...saya sampai demam seminggu tak contact dia,saya tak boleh kak"

Allah...sampai demam sebab tak contact.

"ok..akak nak tengok seminggu lagi...ada tak orang mati sebab kerinduan..." ayat ini mungkin keras bagi adik ini.

................. ................................................ ...........................

"haaa...kata hormat..ni hormat ke cinta..kenapa tak nak mengaku je...?"

adik itu tertunduk..menangis teresak-esak...

"dik...kalau betul-betul antara kamu dan dia sama-sama suka . minta dia masuk minang segera. akak tak nak adik akak ber"couple"...akak tak suka!!

"akak...kami masih belajar, dan dia minta tunggu dulu..saya pun belum bersedia lagi kak, saya nak belajar dulu."

"haa...tau pun..dah tau nak belajar kan..yang sibuk-sibuk nak bercinta kenapa? nak belajar-belajar...habiskan pengajian dulu...akak nak adik cakap kat kawan adik tu, mulai sekarang ni berhenti dari bercontact tanpa ada tujuan. minta dia datang dalam beberapa tahun lagi...sekarang sama-sama baiki diri dulu..boleh?"

"insyaAllah kak..."

4 tahun kemudian...

(bersambung....)^_^

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...