Friday, December 10, 2010

Aku je yang selalu lupa dan leka....

Allah xpernah tak makbulkan doa kita...cuma cepat dan lambat je... di pandangan manusia nak cepat...tapi di pandangan Allah adalah tepat. ya...bila tepat pada masanya Allah akan makbulkan doa kita. jadi bersangka baiklah dengan Allah.


Ada yang nak tapi tak dapat...ada yang tak nak tapi dapat...Qaddarallah...hanya DIA yang layak menentukan dan menyusun hidup hambanNya... HE ALWAYS KNOWS and HE ALWAYS WANTS THE VERY BEST for us!!

Kite berdoa dengan Allah tapi kenapa kita rasa doa kita tak di makbulkan? percaya dan yakin lah...bahawa Allah tak pernah mengecewakan permintaan hamba-hamba-Nya. Allah sangat sayang kat kita...Allah cinta kat kita. cuma kita sebagai manusia ni kadang-kadang terlupa dan terleka. Allah lambatkan permohonan kepada hambanya kerana Allah tahu, permohonan hambanya itu tak termampu hambanya pikul. ya Allah...Allah sungguh faham kan perasaan kita.?? terharu tak kita? kita je yang tak sedar...kita terlupa.. Bila kita minta sangat-sangat dan paksa-paksa Allah kabulkan doa kita. Allah bagi...sebab Allah sayang kita.. dan tengok...bila DIA dah bagi kita tak terpikul rasanya. rasa tak mampu je tiba-tiba. nak sangat kan...=).. ya Allah...sayangnya Allah pada kita. Dia tahu dan faham kita.


Sentiasalah hati kita berdiolog dengan Allah... Allah kan kawan kita... Allah kan kekasih Agung kita.. kita bercakap-cakap kat dalam hati pun Allah dah dengar dan tahu...gembiranya hati ini...nikmat tak tehingga!!! mestilah kita nak sentiasa berhubung dengan-Nya kan.. tak payah kita nak bercinta-cinta dengan makhluk ajnabi yang tak pernah faham dan tak pernah tahu apa yang ada di dalam hati kita..Bila dah sampai masanya Allah akan bagi pula dengan orang yang cinta kn-Nya...dan sama-sama cinta-mencintai dalam mendamba keredhaan-Nya... Alangkah indahnya waktu itu... kita je yang selalu lupa dan leka. Tapi dalam leka dan lupa Allah sedar kan kita kembali. Dia bagi ujian kat kita. nak kita datang kembali pada-Nya, berborak-borak dan bermesra-mesra. Sayangnya DIA kat kita... ya Allah...ampunilah hamba-Mu yang lemah ini ...T_T


"Ya ALLAH...Dengan rahmatmu Tuhan anugerahkan lah rasa cinta -ku kepada -Mu...dan juga cintaMu kepada ku, ku harap kita cinta mencintai kita berdua cinta mencintai biarlah kekal abadi...wahai Tuhan..."

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...