Sunday, May 24, 2009

blajar kepimpinan..=)‏

Assalammulaikum..

Alhamdulillah..saya masih diberi kesempatan utk menulis walaupun beberape hari ni saya sebuk terlibat dengan beberpa aktiviti di USIM..antaranya pada 18-20 Mei..saya telah diberi peluang untuk pergi ke kursus "kepimpinan dan pemantapan intelektual". Alhamdulillah,byk yang saya pelajari dari kursus ini. Dan bila balik dari kursus ini la saya cuba mempraktikan apa yang saya blajar sepanjg di situ..sbb..tiap2 minggu saya akan jd fasi untuk pelajar2 tahun 1 yang terlibat dalam kursus pemantapan bahasa arab.. Macam sebelum ni..saya cam malu2,segan2 nk conduct pelajar2 yang semuanya hampir sebaya dgn saya =p. Bila da sertai kursus tu..mcm dpt la perbaiki kelemhan saya walaupun sikitkan..heheh. dan boleh la juga saya mempratikkan untuk program orientasi pelajar2 baru yang mane saya juga akan terlibat nanti..

Melalui kursus itu juga..saya diberi cara untuk meningkatkn keyakinan diri kita.. Ok,whatever yang kite lakukan kita kene jd confident..dan kak nora dan puan zurainah yang masa tu jadi fesi kami berpendapat. bila kita da dlm 1 skop pekerjaan atau pembelajaran. kita jgn la selalu tunding jari ke arah ar-rijal bila di suruh m'jd pemimpin..dan pelajar2 lain di belakang berbisik2..m'nyatakan..lelaki lbh afdal untuk jadi amir..hehe.. pastu fasi agaknye terdgr kami ckp2 mengenai tu..die pn m'jwb..ye mmg..tp dalam skop ni,perempuan pn boleh jadi ketua, x kisah la dlm persatuan ke..pekerjaan ke..ape pandangan sahabt2 kalian? dan kami juga sentiasa kena ke depan setiap seorang untuk melakukan presentation..ni untuk melatih kami supaya jadi berani dan m'bina keyakinan diri..dan kami diberi penerangan mengenai 3 kuasa kepimpinan..ok..sampai disini sahaja.. ade masa..saya akan beri penerangan mengenai 3 kuasa kepimpinan tu.. =)

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...