Monday, May 11, 2009

ish..macam2..

salam sume...

Erm... tadi duduk relax-relax kt bilik terpikir...nak masak ape ye tok tengah hari ni??? selalu cm tu.. and pe lagi..saye pn bagi la mesej kt kak hanis.. lebih kurang cm ni la mesejnye..
-salam kak..ngah wat pe tu? masak ape ye ari ni?huhuhu.. tak lama pastu k.hanis reply.. waalaikumsalam.. akak nk masak kari ikan dengan,sayur rebus dengan sambal belacan and ikan goreng...wah2!!! sedap tu... cm ni la kami,kalu dah kebuntuan tak tau nak masak ape..yela..cuti2 sem ni kene la jadi suri rumah sementara =p.. kalau tak dengan k.hanis..pinaz la jadi mangsa saya..peace comot..=p. Lepas solat dhuha n bce mathurat saya ingat nak pergi library before amik adik..yang memang da menjadi rutin harian saya time cuti2 cam ni.. Erm..ustaz luqman pernah cakap...banyak kali la dia pesan kt anak murid2nya.. and sebelum ni pn nenek saya dah pesan juga kat saya..rajin2 buat solat dhuha..dan bace yasin setiap hari.. InsyaAllah..ada kelebihannya.. rajin-rajin la buat ye kawan.. kita pun bukannya rajin sangat pun..huhuhu.. tapi sentiasa cuba berusaha ke arah itu..insyaAllah..

Ok.berbalik pada cerita td.. saya nk g library tu bukan apa,13hb ni ade MUET... speaking.. doakan kita ye.. malangnye slip exam hilang..uwaaa!!!.. cam mana saya boleh lalai ni..time dalam bus nak blik kolej tu memang da teringat2 dah..sampai meja study terus selongkar..habis meja study...ish3... lepas tu termenung jap.. and bagi tau kt kawan.. "...Ya Allah...cm ni midah..kita punye slip tak ada dalam beg kita.. kita rasa da masukan dalam beg.." time tu memang risau la sangat2 and gelabah.. midah tu roomate kita.. "...cuba awak cari betol2..ade tu..kot2 terselit ke.." "dah..saye da carik dah.." pastu saya pun cari lagi.. memang x ada pun!!! sedihnyeee...

After tu..fikir2..cam ne ye?? haaa!!! madah dengan pinaz x blik lagi kan.. saya terus kol pinaz.."...pinaz,kt ne ni...?" "..pinaz kat kfc ni...". wah2..dah la saya tengah kelaparan ni..makanan pula da habis di jual...ish3...cam ni la nasib kita.. "...pinaz..cam ne ni..kita punya slip muet hilang..tertinggal kat stadium kot.." kalau nak tahu..pelajar2 USIM..exam kt dalam stadium..sejuk kt dalam tu... lepas tu pinaz cakap.. "....abis tu cam ne...??" waduh2 pinaz..nak mintak tolong la ni...tp saya tak cakap pun..segan..pinaz ni paham2 je laa... "..alaaa...cam ne ye..?" "pinaz ngah makan ni.." "...urm..alaa...xpe la...xpe2..g la makan..jangan lupa tok ina..."hehehe. Pastu cakap kt midah balik..."...midah..cam ne ni..diorang kt kfc..takut menyusahkan je.." wah..da risau sangat laa.. saya call kawan2 lain nak tanya diorang ada kt mana dan sape yang still dekat kat stadium tu.. last2..pinaz bagi mesej...nanti kita pergi ye.. madah x larat ni.. so..petang tu saya pergi la ngan pinaz naik motor.. dah sampai stadium,cari2 x ade...risau sangat... tp tak apa la..redha jela..n cube tenangkan hati,nnti print dari internet je,x tau la le ke tak.dari tak ade kan..kang x pasal2 x le amik exam..=) pastu kitowg pg kfc n jalan2 jap kt nilai beli stok makanan.. mkn je ina ni!!!huhuhu.. Itula..pengajarannye jgn sambil lewa ya ina..=)

Ish...td cite pasal nk masak apa..ttbe membebel pasal slip..ish3.. and semalam HARI IBU..seronok..selamat hari ibu..!! macam2 ada pizza..kfc..ish2..boikot3.. tp nk wat cm ne..masing2 da beli untuk sambut ibu2 kt umah ni,makan je laa..membazir kalu x mkn..hehehe.. pape pun selamat hari ibu... Ina sayang kt mama sgt2.. terima kasih bagi sokongan kt ina selalu

Erm..sebaik cuti sem ni x ade la kosong sangat.. coz,ade program2 kt USIM.. cm mulai 16hb ni..saya da mula untuk jadi fesi bagi pelajar taun 1 yang kene short sem.. Tp tiap2 hari sabtu je.. =). lepastu 18hb-20hb mei ni ada kursus kepimpinan dan pemantapan intelektual kat Pahang..n bulan 6 ni pulak jadi fesi untuk pelajar baru tahun 1,ok la kan...x ade la terperap n m'hadap laptop ni sentiasa..sakit gak mata ni..x pasal2 nnti speck kne tambah power..ish3.. nak wat cam ne,cuti2 ni keje saya menjelajah blog orang jela..huhuhu..masuk kali ni da berapa kali dah kursus2 kepimpinan ni da saya sertai..moga2 sikap kepimpinan ada sikit kat saya..hehehe... lembut bukan sebarang lembut tau!!! tak ada laa..kawan2 saya ramai yang cakap yang saya ni lembut lembik...huhuhu.. ada je yang mengajuk2 kan diri saya ni cam tu,siap buat gaya lg...amboi2..sampai hati korang buli kita..ish3...xpe2.. sekurang2nya kita tau kita ni cam ne pada pandangan korang..=)..

ok...berbalik pada cite yang pasal program ni.. ttbe 1 hari tu my roomate bg mesej tye nk join g MASUM kt UUM, kedah x? kedah...?? naaakkk...!!! erm..ELSP (language support programme) cm ne? yang tok pelajar2 taun1 pye ni.. alahai,nak ke x nak,nak ke x nak.. "..pinaz..nak g ke..??." si midah ni da pujuk2...ish2..cm ne ek? "..Pinaz x g kot...." last2 hasil perbincangan saya dan pinaz x pergi la kitorg.. x dpt jpe Dina..alahai...x pe..lum ade rezeki.. Pape pun ina teruskan perjuangan dalam segala hal..insyaAllah.. doakan saya yee..

2 comments:

  1. aduhh!!!
    pnjg beno cte ko..
    yg xthn 2...nme ak yg glamer..
    ishk33...
    xpe la..

    p/s: sy la finAz..=)..peace!!

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum ina..alhmdulillah,ujian sememangnya mematangkan diri kita kan..;)
    semoga tabah dan kuat hadapi dugaan2 yg mndtg k.

    p/s:psst2,kfc muqattaa'h kan..:P

    ReplyDelete


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...