Monday, May 11, 2009

hatiku dalam proses...??

"...Em..xpe la ina.. tak payah fikir la yang lepas ye... kite kan hidup untuk masa hadapan. Banyak yang kite kena tempuh lagi.. InsyaAllah pengalaman memantangkan diri..selalu doa ye..Akak yakin ina kuat sebernanya..Lembut bukan lemah. Tp dalam kelembutan ade kekuatan..." terharunya saya bila dapat mesej seorang kakak ni..saya panggil dia kak.bai (baidura).. Terima kasih kak Bai.. memang hati kita ni kena kuat,dan kena bermujahadah untuk menolak anasir2 jahat masuk dalam hati kita, terutama untuk jauhkan hati kita dari ditiup ngan syaitan terkutuk tu..(Astaghfirullah) dan sebelum ni pun saya terima mesej dari k.fatim ashaari..dari kumpulan mawaddah.. "...ina kene lupakan,untuk kebaikan ina juga kan,kuatkan jiwa,ina cakap pada diri ina yang ina cukup dengan Allah. Apa yang berlaku,bahkan kalau kita kehilangan mak ayah pun,kita rase kuat sebab Allah ada untuk kita..." lepas tu saya reply balik mesj k.fatim. "...Terima kasih kak..ina tak tau nk cakap cm ne,ina terkejut dengan sume ni..lagi2 seminggu be4 exam..akak doakan la ina dikuatkan jiwa ye.." pastu k.fatim reply balik. "...k.fatim tumpang sedih.moge ina diberi kekuatan untuk hadapi ujian yang Allah berikan ni. k.fatim yakin,pasti ada hikmah disebalik apa yang berlaku. Ujian datang semakin kita dekat pada Allah. Ina mengadula kt Allah,Die maha mendengar dan diala tempat bergantung..." itula kata nasihat yang kakak2 kesayangan saya bg.. Alhamdulillah..terkesan juga hati saya ni.. Bukan senang saya nak pulihkan hati saya yang dah disakiti oleh orang yang saya percaya selama ni.. Tp saya cuba kuatkan hati..kuatkan jiwa dan sentiasa minta Allah bagi kekuatan dan ketenangan. Alhamdulillah..Allah lebih mengetahui dari hamba2nya dan Allah la perancang sebaik2 untuk makhluknya..Bila berlaku macam ni,ia betul2 mentarbiyyahkan diri saya..Terima kaseh Ya Allah.. kepada "dia"..saya doakan semoga Allah sentiasa memberi petunjuk hidayah dan sentiasa berbhagia bersama orang tersayang.. moga sentiasa dalam keredhaan..ameen.. dan untuk Ina..kejarla cinta Allah dulu dan sentiasala perbaiki diri..InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment


~Lihat dengan hati kerana pandangan mata selalu gelap, tak mampu menilai hakikat~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...